lördag 5 december 2009

Vit som snö

Vrider mitt huvud åt vänster och fylls av lycka, kan världen bli mer vit? Marken är vit, träden är vita, uthus taken är vita, till och med himlen är vit. Nere på gårdsplanen ser jag att Mamma, Bror, Kusin och Moster har kommit hem med hundarna från en vinterpromenad. Mig lämnade de kvar här "i värmen", ååh, jag vill också ut! Och göra snöänglar och bara rulla runt, simma i snöhavet.

Igår blev en av de mest fullspäckade dagarna på länge! Tog ut lite sovmorgon, sedan to the school och sprang mellan ditt och datt för att få allting att funka flärt. Engelska, fixa giltig frånvaro (för min sovmorgon), svenska, matte, mer matte + matte och lite mer matte, naturkunskap, lite mer matte, matte hjälp och lite ändringar i matten. Och så blev det väntan på bussen som gick in till stan. Är det inte vinter när bussen är försenad en halvtimme? Det är vinter! Det blev fika @ Kaffestugan med Kulturtjejor + Helen, myyyys! Dock lite "stressigt" med våran halvtimme kortare planering.


Vidare mot M&M med buss, är man lat eller är man lat? Blev trots allt inte så mycket dans, mest mys och mer mys. Mitt huvud på Kims mage och Annas huvud på min rygg, dov musik och Julia och Ditte som flumsar med kamera och överenergi i högsta hugg som smyger sig in till en halvt sovande värld. Daggs att vakna! Magnus tittade helt plötsligt in genom dörren för att låsa så vi drog vidare till Kaffestugan, igen. Denna gång gick jag faktiskt. Flum, flum + mer flum! Ett bord omringat av 8 galna tjejor. Så drog estet-tvåorna vidare till MoraParken och vi andra vidare till Lisas place. Galet sällskap. Musik. Tacos. Mer galet sällskap. Glögg. Glass. Pepparkakor. Aladdin. "Dans". SNÖBOLLSKRIG! Mys.
Jag gillar den, gårdagen.

Imorgon är det andra advent. Men som sagt, jag har faktiskt Skåne-besök, kusin + moster, ska gå och sällskapa mig med dessa härliga människor!

Ciao



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar