söndag 28 november 2010

godmorgon världen

Trött är bara förnamnet på vad jag måste varit efter tävlingen igår! Vaknade nyss och hade lätt somnat om igen om jag inte kollat på klockan och upptäckt att den snart var ett. Jag och Thomas kom i alla fall till semifinal vilket jag är sjukt nöjd över sen vi tävlar för första gången, och den första gången råkade bli på SM (i SM-klassen - det som i vanliga fall kallas star och som då är den högsta klassen, vissa som dansar i guld kan kvala till SM-klassen vilket Nils gjorde i singel, i alla fall så är resten av tävlingen bara rikstävling eftersom om man vinner i guldklassen så är man fortfarande "sämre"/under SM-klassen/star... fattar ni?) - och alla andra som dansar i SM-klass har typ dansat som par i flera år och är sjukt synkade och så vidare medan vi typ kan räkna gångerna vi tränat på händerna. Och att jag och Thomas fick börja i star och inte i brons och kämpa oss uppåt som alla andra beror på att han har jobbat som lärare och enligt regler måste man då dansa i star... automatiskt... ganska konstigt egentligen men whatever.
Potbellys kom femma (tror jag) vilket jag också är sjukt stolt över (grupper dansar automatiskt i SM-klass för det finns bara en klass...) och i finalen dansade vi för öppen bedömning vilket betyder att domarna ger gruppen resultatet i facet på en själv och så att publiken kan se samtidigt, jäklar vad nervig man var!! En domare tyckte i alla fall att vi skulle komma tre och de gjorde min dag! Och i singel blev det kvartsfinal. Så ett stag längre efter hur många man var som dansa. Singel, kvartsfinal - par, semifinal - grupp, final.
Och gud vilken rörig text. Nu, frukost.

CIAO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar