lördag 20 september 2014

Djuren

Sitter och läser min tidning från Djurens Rätt till frukost. Och även fast jag har eko-mjölk i mitt te, eko-smör och eko-ost på mackan. Även fast jag bara köper secondhand och inte stödjer den hemska ullindustrien som en kanske annars lätt gör såhär på höstkanten. Även fast jag inte har ätit kött sen jag var sju. Så tänker jag, det måste finnas något mer jag kan göra... För verkligheten, jag vill göra något mer för att ändra verkligheten.

Så jag hoppas jag kan skicka en liten tanke, köp mer eko, ät mer vego, lägg tillbaka plagget med ull i om du inte vet vart ullen kommer ifrån. Tillsammans

Jag tänkte se om jag kan hitta ett djurhem här i Göteborg som tar emot volontär hjälp. Både för min och djuren skull (för en vet ju att jag mår bättre när jag har djur omkring mig). Och föra en liten röst för dem som ingen har.

Kolla gärna in www.djurensratt.se/ull

Och ha en förträfflig djävla lördag, för vädret är aaaamazing ��

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar