fredag 5 augusti 2011

bäst på länge

till och börja med så bara rusade dan på jobbet förbi och plötsligt var klockan 2. hämtade upp anna och körde in mot mora med musik genom högtalarna och humöret på topp. vi kajakade ut ifrån folkhögskolan i det något ruskgråa vädret. vågor, blåst, motströms, hårt för armarna, surt. vi hoppade nöjda och trötta ur kajakerna vid gödslan och belägrade oss på en brygga. fram åkte picknicken, vilken flyttades upp på ett vrak till båt då de första dropparna började falla. tiden rann lika snabbt som regnet och maten la sig som små klumpar i magen. måste medge hur man drog sig för att traska ut i regnvädret och paddla tillbaka. trött i armarna, småfrusen, dödsmätt, medveten om att kajakerna nu var fulla med vatten...
ett, två, tre, och så sprang man ut bland dropparna. mm, fem minuter - sen hade man vant sig.
jodå, det var väl inte allt för dumt. varmt regn, ja, man blev faktiskt varmare än när man satt och huttrade på vrakbåten. varmt i vattnet var det också, tack för den vet jag. medströms, tjohej, båten bara flyger fram.
regnet. öser. ner.
både jag och anna skrattar. fan, det här är livet! att bara leva. såhär. nu. bara njuta. vi tittar på trafiken på bron och hoppas att de ska tycka synd om oss, fast det inte alls är det. vi sjunger, skriker, ler. hur kan livet vara så bra? när man minst anar det. fåniga idéer som att bada mitt på saxviken och paddla genom fontänen far genom skallen... och ja, klart vi gör de!
flytandes mitt på saxviken, i flytväst, i kläder, bredvid kajakerna. verklighet. jag som ramlar i tre gånger, måste visst träna upp balansen lite... anna som skrattar åt mig, bara för att hon har bättre balans... min kajak som flyter iväg. jag som febrilt jagar den...
upp igen och iväg mot fontänen utanför strand. chickenrace genom den. massa skratt. och så paddlar vi därifrån, sjungandes/skrikandes. väl tillbaka är vi allt annat än torra. likaså kajakerna. fullt ombyte innan vi hoppar in i bilen igen...
väl hemma blir det en galet varm dusch och en stor kopp varmchoklad med grädde. och på det väntar två supernyheter från wayoutwest. föpeppskväll för alla funktionärer, samma kväll som vi kommer ner till göteborg. och, galet galet, galet! fucking style of eye kommer till fucking wayoutwest. kan dagen bli bättre? NEJ! ja, jag vet vad man brukar säga om att inte ta ut saker i förskott men det skiter jag i! den typ bästa spelningen på p&l kommer till wow och jag brinner. inget kommer släcka mig! så ciao bitches, nu ska jag gå och döda mig själv för jag vet att jag kommer återuppstå, peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar