söndag 20 december 2009

Leker (med) Livet

Är grymt nöjd med helgen. Har fått min dos medicin för min sällskapssjuka, plus att jag har fått ett pepparkakshus/en julkrubba hemma. Julstämning på topp!

Fredagen revs loss hemma hos mig med Miche och Klara. Fredagsmys med fika och té, gillas! Senare jänkade Daniel och ännu lite senare Anna, så drogs hus frågan upp. Vi hittade ingen rörmokare, trots sökning på facebook fann vi ingen kunnig rör-mojäng. Så, vi byggde ett dass. Takläggarfest och Björn, Julle och Matilda tippade in genom ytterdörren. Glögg och flygande människor stod högt på listan.


Trött som faen, lördag morgon. Det blir säsongs premiär i Grönklitt, kallt men mysigt. Hem och vidare till Wildatilda. Pizzabak och Män som hatar kvinnor. Mer flygande människor och glögg såklart! Lever livet. Livet lever. Livet leker? Leker (med) livet! Vaknar upp - ännu tröttare - hos Wilda. Mys-söndag.

Känner mig riktigt duktig idag. Gjort: Svenska, check. Spanska, check. Julgodis, check. Har gått lång, härlig vinterpromenad med hunden och blivit lycklig av all snö.

4:e advent, nära till Jul. Sista dagen i skolan imorgon, känns härligt och konstigt på samma gång. Har inte riktigt hunnit ta in att det är jul NU. 2 prov och 1 2 3 Schtunk, MUMS!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar