måndag 16 november 2009

Zeppelinare, lussebullar & lycka

Klobumms säger der det! Och så sitter man klistrad framför skärmen igen, hopplöst läge... ska börja med att berätta att min helg från början känndes som ett hårt magplask, eller som en zeppelinare som blir attackerad av massvis med onda, arga fåglar som pickar sönder den och hopplöst måste den störta mot marken. Allt gick bara skit! Känndes det som i alla fall, jag var delad i två olika halvor som av någon anledning INTE ville passa ihop, som om det fanns en tredje bit i bilden som jag tappat bort, uch! Men en zeppelinare ger aldrig upp hoppet, utan jag tog nya tag, och, jaa, jag antar att jag hittade den där tredje delen av mig nånstans, där ute i världen....

Hela min dag försvann i ett poff! och så var det bara kvällen och natten kvar, kvällen bestämmde jag mig för att tillbringa med Kimsedimpen så det blev språngmarch till bussen och aktiv andning under hela bussresan, härligt! (x Väl framme blev det bak-verksta' Vi tog ut julen i förskott helt enkelt (; Lussebullsbak för fulla muggar så det stod härliga till (((: Det luktade mums i köket resten av kvällen! Och det smakade ljuuuuvligt må jag säga, smakupplevelse på topp! Vi var överens om att glöggen saknades, men vi var helt för lata för att sticka och köpa, maskplask i sängen med lussebullskännsla rakt genom kroppen. Ett annat hett tips i mörkrets omfamn är varmchoklad med kardemumma och kaffe, klunk säger det och så är allt borta, helt förälskad! <3



Imorgon planeras simtag på förmiddagen, hade en härlig träningverk efter onsdagens simning med skolan så bestämmde mig för att ta tag i det på riktigt, dessutom så känns det som jag kanske kan komma in i det här med träning om jag simmar imorgon! Gymmade i lördags, och så springtur idag och simning imorgon + dans! Jäklans vad duktigt jag känner mig, det här kanske kan bli nått. Och så måste jag ju träna bort alla lussebullar jag satte i mig idag :D Jäss, det blir gräjters det (((:
Så blir det förhoppningsvis lite mysfika på kaffestugan med Kulturbrudzen efteråt, trevligt trevligt!


Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar