lördag 21 november 2009

Pepparkakor & Glögg

Mango-chutney - har dom kallat röran/salladen som funnits i skolan lite härs & tvärs denna vecka, whatta whatta, det är faen ingen mango-chutney, det vet man även om man inte är född i Indien - suck!

AAAH, nuuu kan man lyssna på Maskinens Maskinen – Boys II Men :D Lycka.

Vaknade för sent idag, allt för sent. Men det gör ingenting. Livet är aldrig likadant. Fullföljer aldrig några problem. Solen har tittat fram. Från höstdepression. Till vinterkärlek. Är man liten eller är man stor. Novemberkännslan har lyckats med en värmande sol. Går man i lyckans spår. Följer man dårens tårar. Finner man kärlek i sin omgivning. Skräck som ger en kalla kårar. Mysa i mörkret eller prata med en vän. Det dryga får vänta till sen.

Mumma, kardemumma på min gårdag! Det blev New Moon med Annanassi, guud vad den var bra och muuums på Taylor Lautners kropp! Min mascara förvann tillsammans med filmen, det tar jag som ett plus ((: Efter bion så drogs det vidare till Ica med Marit, Manne, Anna, Linnéa och Kimsan för att inhandla glögg och pepparkakor. Vidare till Develius på spelkväll/glöggkalas/myskväll, gillas! Lagen Moa+Anna, Marit+Adam, Linnéa+Manne, Matilda+Lisas kompis och Lisa+Kim, ledde till en seger för lag Lisa+Kim - FUSK säger jag (; Kul var det! Min julkänsla förstärks för varje dag, lussebullar, pepparkakor och glögg! Gott är det, kan inte nekas. Delar av gänget drog vidare i en Volvo innehållande Moa, Anna, Kim, Marit och alla våran chaufför-radio-fårflickorattgråta-sjungande-Manne mot ett alltför fullparkerat av epor McDonalds (x Sedan blev det sängen för min del, gött med lite sömn i skallen

Tar jag ut julen i förskott?

Denna dag har jag en stark känsla om att den kommer försvinna snabbare än anat, men alla har vi våra dagar, detta är min slödag, det behövs! Ska ta mig i kragen och sy ett par handskar tänkte jag och förhoppningsvis lyckas jag "trycka in" lite matte i min slödag också (;

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar